VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
A
DOMOVNÍ ŘÁD
Fiesta Penzion s.r.o.
Všeobecné obchodní podmínky
- Všeobecná ustanovení
1.1. Všeobecné obchodní podmínky obsažené v této smlouvě jsou platné od 7.3.2024. Změny mohou být provedeny pouze v písemné formě dohodou obou smluvních stran. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavírány v souladu s právním řádem ČR, právní vztahy vysloveně neupravené smlouvou a obchodními podmínkami se řídí občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele v platném znění. Smlouvy jsou uzavírány v českém jazyce.
1.2. Smluvními stranami jsou
Fiesta penzion s.r.o.
Sídlo: Wolkerova 1585/5, 796 01 Prostějov
IČO: 10978623
Odpovědná osoba: Petr Šiler
Telefon: +420 777 803 379
email: penzion@penzionfiesta.cz
jako provozovatel Penzionu Fiesta Prostějov (dále jen provozovatel) a uživatel služeb provozovatele (dále jen klient).
1.3. Službami provozovatele jsou rekreační nebo služební pobyty (ubytování v penzionu) a s tím spojené služby poskytované provozovatelem nebo smluvními partnery. Přesnou specifikaci pobytu obsahuje potvrzení Vašeho pobytu ze strany provozovatele, které obdrží klient po potvrzení rezervace. Předmětem smlouvy je zajištění pobytu a služby klientovi ve sjednaném rozsahu.
1.4. Penzion je ubytovací zařízení, ve kterém je ubytován klient na základě objednávky – uzavřené smlouvy. Smlouva je uzavřena potvrzením objednávky a zaplacením požadované zálohy. Objednávku je možné učinit telefonicky, emailem nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na webovém rozhraní www.penzionfiesta.cz/cs nebo pomocí online rezervace. Rezervační a objednávkový formulář obsahuje vždy informace o vás a objednávané službě.
Odesláním objednávky stvrzujete, že souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání smlouvy, že jste byl předem informován o všech náležitostech smlouvy, že jste se seznámil s obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí smlouvy, a že s nimi souhlasíte. Údaje uvedené vámi o vás v objednávce považuje naše společnost za správné. Využíváním poskytovaných služeb klient souhlasí s úplným zněním těchto obchodních podmínek (OP), pokud klient s některou částí OP nesouhlasí, není oprávněn službu využívat. Poskytovatel si vyhrazuje právo OP měnit. Změnu uveřejní vždy nejméně 15 kalendářních dnů předem.
1.5. Klient nesmí při využívání služeb používat falešné jméno. Klient, který využívá služeb jménem třetí osoby, je zodpovědný za správnost zadaných údajů.
- Časové vymezení
Smluvní vztah mezi provozovatelem a klientem vzniká potvrzením objednávky pobytu telefonicky, emailem nebo pomocí objednávkového formuláře a současně zaplacením ceny pobytu. Smluvní vztah končí po skončení doby pobytu do 10:30 dnem odjezdu uplynutím doby nároku na uplatnění reklamací.
- 3. Ochrana osobních údajů
Osobní údaje, které jsou získávány, jsou zpracovávány v souladu se Zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů.
Provozovatel plně respektuje důvěrný charakter vašich dat, která vyplňujete do objednávky. Data jsou zabezpečena a chráněna proti zneužití. Tato data nebudou využívána k marketingovým účelům.
- 4. Cena pobytu
Cena služeb je uvedena na vybraném webovém rozhraní prodávajícího. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě smlouvy zákazníkovi daňový doklad – fakturu, který slouží jako doklad o zakoupení služby. Výsledná cena pobytu vychází z klientových požadavků na pobyt a je sestavena na základě aktuálního ceníku služeb provozovatele. Provozovatel si vyhrazuje právo upravit ceny v případě, že v průběhu období od stanovení cen po zrealizování pobytu dojde ke změně legislativních a daňových předpisů a k dalším změnám z důvodů tzv. „vyšší moci“.
- 5. Platební podmínky
5.1. Klient je povinen provést úhradu před před začátkem pobytu a to bezhotovostním převodem na účet, ve výjimečných případech provedením hotovostní platby na místě. V případě prodlení s úhradou jakékoliv částky bude rezervace zrušena.
Pro veškeré formy bezhotovostních plateb je rozhodné pro oprávnění k využívání služeb připsání platby na účet provozovatele.
5.2. Platba je jednorázová. Zákazník je povinen uhradit celkovou cenu společně s uvedením správného variabilního symbolu platby, jinak prodávající nebude schopen platbu identifikovat a poskytnout včas požadované plnění.
- 6. Vyloučení klienta z pobytu
Klient, který v době pobytu poruší zákonné předpisy ČR, nerespektuje ubytovací řád, odmítá se řídit oprávněnými požadavky a pokyny provozovatele, slovně napadá zástupce provozovatele, poškozuje majetek v ubytovacím zařízení a svým chováním omezuje práva provozovatele, ubytovává další osoby bez předchozího oznámení provozovateli, může být vyloučen z pokračování pobytu, přičemž mu zaniká nárok na náhradu za nevyužité služby.
- 7. Odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího
Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu, pokud zjistí, že druhá strana porušila smlouvu podstatným způsobem. Pro účely této smlouvy se za podstatné porušení této smlouvy považuje prodlení zákazníka s úhradou kupní ceny a nedodržení rezervovaného termínu.
- 8. Povinnosti klienta
8.1. Poskytnout provozovateli veškeré náležitosti potřebné k řádnému zajištění a poskytnutí služeb, zejména pravdivě a úplně vyplnit objednávku pobytu a poskytnou provozovateli doklady tj. občanský průkaz nebo cestovní pas.
8.2. Před nástupem uhradit celou platbu za pobyt.
8.3. Klient je povinen řídit se domovním řádem provozovatele v bodech níže:
- Základní ustanovení
- Host při nastoupení k ubytování bere na vědomí tento domovní řád a provozní řád v plném rozsahu a vyjadřuje s ním bezvýhradný souhlas.
- V den odjezdu Vás prosíme o vyklizení pokojů nejpozději do 10:3
- V celém penzionu, jakožto i v celém areálu penzionu je přísný zákaz kouření.
- Ubytovaní mohou využívat všechny prostory penzionu určené pro hosty a ubytované. Do prostorů pro personál a prostorů technického zázemí je vstup zakázán. Do prostoru kavárny je možný vstup pouze v provozní dobu kavárny. Mimo provozní dobu je vstup zakázán, prostor je zabezpečen alarmem.
- Parkování vozidel hostů je umožněno před penzionem na vyhrazeném místě, popřípadě v okolí penzionu na místech určených k parkování vozidel .
- Každý host je povinen zabezpečit své věci tak, aby nedošlo k jejich zcizení, včetně odložených věcí v zaparkovaných vozidlech.
- Majitel penzionu neodpovídá za krádež osobních věcí a jiných cenností ponechaných v automobilech. Penzion neručí za cennosti ani peníze odložené v neuzamčených prostorech penzionu.
- Ve všech místnostech je zakázáno jakkoli stěhovat nábytek.
- Nevyužitá volná postel v pokoji neslouží jako odkládací prostor.
- Na pokojích je zakázáno používat svíčky a vlastní donesené elektrické spotřebiče a potažmo jakkoliv manipulovat s otevřeným ohněm.
- Vzniklé technické závady je nutné neprodleně hlásit provozovateli penzionu.
- Host je povinen být ohleduplný vůči jiným hostům, udržovat pořádek, čistotu a dodržovat ustanovení tohoto domovního řádu.
- Na pokoji je zakázáno shromažďování více osob, než pro kolik je pokoj určen.
- Požádá-li host o prodloužení ubytování, může být přemístěn na jiný pokoj, než ten, ve kterém byl původně ubytován.
- Host je oprávněn přijímat v penzionu a na pokoji návštěvy (v penzionu neubytované osoby) pouze po předchozím souhlasu provozovatele.
- V areálu penzionu je zakázáno používat veškerou pyrotechniku.
- Při odchodu z pokoje je host povinen uzavřít vodovodní kohoutky, zhasnout světla, vypnout televizia uzavřít okna.
- Zbezpečnostních důvodů není dovoleno ponechávat děti bez dozoru dospělé osoby v pokoji a ostatních prostorách penzionu. Rodiče odpovídají za bezpečnost svých dětí ve všech prostorech penzionu.
- Za škody způsobené na majetku penzionu odpovídá host v plném rozsahu.
- Není dovoleno, aby zvířata byla ponechána v pokoji bez dozoru svého majitele.
- Zvířata nesmí ležet na lůžku nebo ostatním zařízení pro hosty, musí mít svůj pelech.
- Je zakázáno venčit psy v prostorách areálu penzionu a z bezpečnostních důvodů musí být na vodítku.
Stravovací služby
- Penzion poskytuje stravovací služby pro ubytované hosty na základě předchozí objednávky.
- Standardně v rozsahu – ubytování se snídaní.
- Stravovací služby jsou poskytovány v prostoru pro podávání snídaní. Odnášení pokrmů a zejména jejich konzumace na pokoji není povolena.
- Snídaně se podává standardně mezi 7:00 – 10:00 hod (nebo dle dohody).
- Za připravenou, ale neodebranou stravu není poskytována finanční náhrada.
Bezpečnostní pravidla a opatření
- Pohyb v penzionu a v jeho okolí je na vlastní nebezpečí. Je třeba si uvědomit nebezpečí úrazu na schodišti, na mokrém povrchu a úrazu elektrickým proudem.
- Při pobytu s dětmi je třeba dbát zvýšené opatrnosti, např. nenaklánět se z oken, nesahat na horké spotřebiče, ostré předměty.
- Host nesmí v prostorách penzionu přechovávat výbušniny, zábavnou pyrotechnikou, držet nebo přechovávat omamné nebo psychotropní látky nebo jedy.
- Host nesmí rozdělávat oheň.
- Lékárnička je umístěna v přízemí penzionu v místnosti pro poskytování snídaní.
Protipožární pravidla a protipožární opatření
- Host vstupem do objektu bere na vědomí požární poplachové směrnice v plném rozsahu a vyjadřuje s nimi bezvýhradný souhlas.
- Penzion je kompletně nekuřácké zařízení, platí tedy přísný zákaz kouření uvnitř budovy.
- V celém penzionu je zakázána manipulace s otevřeným ohněm.
- Na pokojích a chodbách je důrazně zakázáno používání vlastních elektrických nebo plynových spotřebičů.
- Součástí vybavení na všech pokojích a ve společných prostorách je instalace zařízení autonomní detekce a signalizace – poplachový hlásič kouře.
- V případě hostem zaviněné aktivace požárního poplachového systému host uhradí vzniklé náklady případného výjezdu Hasičského záchranného sboru.
Dále Vás žádáme o respektování a dodržování nočního klidu v době od 22:00 – 6:00.
- V domovním (ubytovacím) řádu je v bodě 1. základní ustanovení, mimo jiné uvedena plná odpovědnost hosta za způsobení škody na majetku provozovatele penzionu. K této plné odpovědnosti hosta za případně způsobenou škodu na majetku provozovatele penzionu činí provozovatel penzionu následující upřesnění:
- Host přebírá do užívání pokoj vždy v bezvadném stavu s veškerým vybavením, včetně plného minibaru.
- Pokud host shledá na pokoji nebo jeho vybavení, včetně minibaru nějaké závady, je povinen tuto skutečnost oznámit neprodleně tedy bez zbytečného odkladu po příchodu do pokoje provozovateli penzionu, jinak odpovídá za následně provozovatelem zjištěnou vzniklou škodu v plné výši, jako by ji způsobil sám.
- Stejně tak je host povinen nahlásit provozovateli případnou škodu, kterou sám na pokoji či na jeho vybavení v průběhu ubytování způsobí.
- V případě odpovědnosti za škodu se pak zavazuje host provozovateli penzionu nahradit nejen skutečně vzniklou škodu na pokoji či jeho vybavení, včetně minibaru, dle vyčíslení provozovatele, ale i případné další související náklady, které představují zejména náklady na odstranění vzniklé škody (např. práce řemeslníků, apod.) a rovněž i ušlý zisk za dobu, po kterou nebude moci provozovatel, až do odstranění vzniklé závady v pokoji ubytovávat další hosty.
- Host je povinen uhradit takto vyčíslenou škodu provozovateli penzionu ve lhůtě nejpozději do 5 dnů od zaslání vyčíslení škody na účet provozovatele. V případě prodlení s úhradou vyčíslené škody byla mezi hostem a provozovatelem penzionu sjednána smluvní pokuta ve výši 0,5 % z dlužné vyčíslené částky za každý započatý den prodlení.
- Host potvrzuje, že se před nástupem na ubytování seznámil s domovním (ubytovacím) řádem i s tímto dodatkem (upřesněním) domovního (ubytovacího) řádu, který se vztahuje ke škodě na majetku provozovatele penzionu a vyjadřuje s nimi svůj výslovný souhlas.